Blårollinger: Iskald Sound

Iskald Sound er en norsk-portugisisk duo, med DJ Soulbase og DJ Correct bak spakene, som slo seg sammen over en felles lidenskap for afrikansk klubbmusikk og live performance. Soulbase & Correct kommer begge fra hiphop-, funk- og dancehallbakgrunn og vinylkultur. De siste 3 årene har de fungert som et sound system og label og har gitt ut musikk for andre artister med produksjonen deres som ryggraden i deres unike lyd.

På scenen denne tidlige ettermiddagen har de med seg Bafana Nhlapo (kjent fra Johannesburg-bandet Kwani Experience) og Baba Soul (fra Baba Soul & The Professors Of Funk) på perkusjon. På akustisk-musikalsk vis gjenspeiler sørafrikanske Nhlapo og afroportugisiske Baba Soul noe av den elektroniske dialogen mellom DJ Soulbase og DJ Correct. Det er dermed duket for en sammensmelting av sjangre med utspring i de kulturelle overlappingene mellom Amerika, Afrika og Europa.

Vi lover et dansbart show for hele familien hvor tiden dras ut betydelig, musikken omringer og oppløfter. Velkommen alle små og deres store!

NB! Dørene åpner 12:30, konserten starter 13:00

Caféteatret serverer boller, saltstenger, is, mineralvann og kaffe.

Billetter:

Barn - 50

Voksne - 100

Barn under 2 år går gratis

Av sikkerhetshensyn har vi ikke mulighet til å plassere barnevogner inne på Cafeteatret. Barnevogner settes utenfor Cafeteatret på eget ansvar.

Blårollinger er en konsertserie for barn og unge, i samarbeid med Konsertforeninga.

Støttet av Oslo Kommune og Kulturrådet.