Gutvik Ukentlig tilbake på fjortende året!

Konsertforeningas sommerserie for improvisert musikk, i regi av improgitarist Ketil Gutvik, starter tirsdag 26. august, i Boksen på Kulturhuset.

I dette tiåret har sommer-improv-konsertserien Gutvik Ukentlig funnet sted på stadig nye, gode lokaliteter i Oslo. I 2011 var bydelspuben Tamara scene for konsertserien og i 2012 og 2013 ble den knøttlille platesjappa Stein og Jord Platebar og bokhandleren Cappelens Forslag den naturlige ramme for et program preget av det fantastiske eurpoeiske improv-miljøet. I 2014 slo serien nye røtter i Boksen på Kulturhuset på Youngstorget og Taxi Take Away. De siste årene har Axel Dörner, Julie Kjær, Joe McPhee, Paal Nilssen-Love, Eivind Opsvik, Rachel Musson, Raymond Strid, Rudi Mahall, Dominic Lash, Pat Thomas, John Russell, Audrey Lauro, Okkyung Lee, Tobias Delius, Akira Sakata, Steve Noble, vært noen av navnene som prydet programmet. Sideserien Ungsoloen har befestet seg som det naturlige supplement til et program i internasjonal toppklasse.

Årets første konsert blir en uhemmet gitarduo i form av Gutvik selv og John Russell pluss et solosett av den unge lovende Torstein Lavik Larsen (trompet)

Mer info her, og her (facebook). Følg også Gutvik på Twitter for hyppige oppdateringer.

Del dette: