Ladyfest Oslo: Instrumentverksted for barn og unge med Jenny Berger Myhre

Bli med på å finne opp og bygge ditt eget instrument på søndag 2. juni på Deichmanske Grünerløkka!

Sammen med musiker og kunstner Jenny Berger Myhre bruker du ting du finner hjemme til å lage et instrument som du kan koble til en forsterker. Gjør små lyder store!

Et musikkinstrument kan være så mye forskjellig. En gitar kan være en hul boks med strenger over. Et tommelpiano er en trekloss med metallstenger du kan plukke på. En pappeske, en treeske eller en kakeboks — du har helt sikkert noe liggende hjemme som du kan bruke til å lage et helt unikt musikkinstrument! Ta med noe du vil bygge instrumentet ditt i, og kanskje det er noen gummistrikk eller små fjærer liggende hjemme som du kan bruke som strenger? På verkstedet lytter vi sammen, får idéer til hvordan vi vil instrumentene skal høres og se ut, og du lærer hvordan du kan forsterke små lyder for å høre dem bedre. Når du drar hjem har du med deg ditt helt unike musikkinstrument, så du kan spille eksperimentell musikk for hele familien! Kanskje får du også flere idéer til å lage et helt orkester?

Tid: Søndag 2. Juni fra klokka 12 til 15.
Sted: Deichmanske Bibliotek Grünerløkka.
For: Barn og unge fra 6 år og opp — voksne kan også bli med.
Ta med: en eske eller en boks, gjerne av papp eller tre, eventuelt tynt metall.

Det er begrenset kapasitet, så send gjerne mail til kontakt@localhost for å melde deg på og sikre deg plass!

Verkstedet holdes av Jenny Berger Myhre, i regi av Ladyfest Oslo, Konsertforeninga og Deichmanske Bibliotek Grünerløkka. Med støtte fra Frifond.

Hvis du lurer på noe, så ta kontakt!
Foto av Samantha Platten.