Ladyfest Oslo

«If I Can’t Dance It’s Not My Revolution»

Ladyfest Oslo, en grein av den internasjonale Ladyfest-bevegelsen som ble startet i Washington, USA i år 2000, tar utgangspunkt i Kvinnedagen. I uka rundt 8. mars, setter Ladyfest Oslo fokus på feminisme og likestilling. Her settes politiske og teoretiske spørsmål på agendaen, med bidragsytere av ulik kulturell og politisk bakgrunn. I tillegg feirer vi uredde, kreative og flinke kvinner med musikk, dans og litteratur, og inviterer til både foredrag og workshops. Les mer om oss på ladyfestoslo.no

Bestillingsverket 2018

Etter suksess med «Meshes of Voice» (Susanna Wallumrød, Jenny Hval) og «A Night at Salle Pleyel» (Susanne Sundfør), inviterer Ladyfest Oslo for tredje gang etablerte kvinnelige musikere til å utvikle et nyskapende musikkverk. Verket urfremføres i rammen av vår festival på den internasjonale kvinnedagen 8. mars 2018. Fremføringen vil finne sted i Kulturkirken Jakob, sentralt i Oslo. Årets verk er en ambisiøs, konseptuell populærmusikk-samtidskomposisjon som vil fremheve kvinnens kollektive & universelle røst. Verket med navnet Munnstykke blir komponert av Sandra Kolstad og Marianne Stranger.