SKÆVV-TUR med LEMUR! Utendørs konsert og vandrende hørespill på Brannfjell i Oslo

Improkvartetten og komponistkollektivet LEMUR slår seg sammen med Konsertforeninga og inviterer til utendørs, instrumentalt hørespill. Prosjektet Delian Modes er inspirert av den britiske komponistpioneren Delia Derbyshire og hennes elektroniske komposisjoner og lyddesign. De ellers så akustiske instrumentalistene har hentet ut en enorm mengde lydmaterial fra BBCs åpne lydarkiver og utviklet en komposisjon for fire instrumentalister, bærbare høytalere og vandrende publikum.

Hvorfor ikke kombinere søndagsturen med lyttetrang? Vi skal bevege oss i terreng, så husk riktig bekledning. Det blir dog ikke klatring, rappellering eller juvsprang.

PRAKTISK INFO

Møt opp på busstoppet Simensbråten kl 1330.

Felles avgang til konsertstedet 13.45

Buss 34 Simensbråten går fra Jernbanetorget og tar ca. 20 min

Det hele vil ta ca én og en halv time fra oppmøte på Simensbråten.

Lemur er:

Bjørnar Habbestad, fløyte

Hild Sofie Tafjord, horn

Lene Grenager, cello

Michael Duch, bass

Lemur ble grunnlagt i 2006 og har opptrådd på tvers av Europa og Asia med ulike konstellasjoner og samarbeid, deriblant, med pianist John Tilbury, gitarist Stian Westerhus, og i større prosjekter med Island symfoniorkester. Gruppen spiller, skaper og kuraterer samtidsmusikk i improviserte, komponerte, formidlende og konseptuelle formater, og jobber sammen som en firehodet organisme bestående av sterke individuelle stemmer i en aktiv, pågående kreativ prosess.

Foto: May Irene Aasen

Lignende konserter