Blow Out - Astrid Garmo & Ståle Liavik Solberg + Wartel / Wartel / Wartel / Landæus

Astrid Garmo - feler

Ståle Liavik Solberg - slagverk

Jonny Wartel - sax

Henrik Wartel - trommer

Georgia Wartel Collins - kontrabass

Mathias Landæus - piano

///

Astrid Garmo og Ståle Liavik Solberg ble satt sammen til en duo av våre gode venner i Nice Things Records (sjekk ut!), og de syntes det var så stas å spille sammen at det har de fortsatt med. Astrid Garmo har bakgrunn fra folkemusikken og jobber fortsatt mye med det både solo og ved å spille til dans. Ellers er hun blan annet opptatt av improvisasjonsmusikk og utforskende måter å bruke instrumentene sine på. Også har hun en soloplate produsert av Hans Kjorstad rett rundt hjørnet. Slagverkeren Ståle Liavik Solberg jobber mest med friimprovisert musikk og er har en mengde prosjekter med fantastiske musikere fra både fjern og nær. Han er ofte å høre i små konstellasjoner, og vi har hørt hans transparente spill i duo med så forskjellige musikere som Lene Grenager, Håvard Skaset, John Butcher og Phil Minton, for å nevne noen få.

///

Fra Gøteborg kommer noe så herlig som et familieband! Saksofonist Jonny og trommeslager Henrik er legender både som utøvere og gjennom sitt arbeid med konsertserien Brötz. Sammen og hver for seg har de for eksempel spilt med Roland Keijser, Position Alpha, Bengt Berger og Axel Dörner. Mathias Landæus holder til litt lenger sør i Sverige og har de siste årene spesielt latt høre fra seg i sin egen trio med Johnny Åman og Cornelia Nilsson. I fjor kom plata Spirit med Oliver Lake og Kresten Osgood, og det er bare to av mange helter han har jobbet med. Siste blad i kvartetten er Georgia Wartel Collins som heldigvis for oss har gjort osloboer av seg. Vi har hørt henne gi glitrende konserter med Aila Trio og Music for Whales, og den siste tiden har hun vært over alt med Liv Andrea Hauge Trio.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 230/170 (medlemmer)

Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.