Blow Out! - Carter / Røysum / Svendsen / Osgood + Monday Duo

Karl Hjalmar Nyberg – saksofon

Veslemøy Narvesen – trommer

///

Trioen bestående av Andreas Røysum, Christian Meaas Svendsen og Kresten Osgood har de siste fire årene turnert mye i Skandinavia, og slapp debutalbumet "Music improvised on September 23rd 2021" på det Chicago-baserte plateselskapet Astral Spirits.

Nå har trioen fått med seg et av de definerende navnene fra New York-scenen; multiinstrumentalist og levende legende Daniel Carter!

Carter har de siste 50 årene jobbet med alt fra Sun Ra, Cecil Taylor, William Parker og Matthew Shipp til Yoko Ono, Yo La Tengo, Sonic Youth og DJ Logic. Han har alltid vært basert i New York City, og har vært en viktig hjørnestein og lokal helt siden 70-tallet. Carter er den sjeldne blåseren som veksler uanstrengt mellom trompet og saksofon; kjennetegnet av den konstante strømmen av ideer som utmerker en mestermusiker.

///

Monday Duo besøkte Blow Out og spilte en strålende konsert for snart fem år siden og nå skal vi endelig få høre de igjen. I mellomtiden har vi hørt både Nyberg og Narvesen i en rekke sammenhenger, og de er i disse dager aktuelle med hvert sitt soloprosjekt, nemlig Instant K og We Don't Imagine Anymore.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 220/160 (medlemmer)

Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.

Lignende konserter