Blow Out! - Christian Wallumrød & Ingebrigt Håker Flaten + Song for Oolong

Torkil Hjelle - kontrabass

Nils Are Drønen - trommer

///

Velkommen til et nytt Blow Out-år som vi sparker i gang på beste vis med to fantastiske konserter.

Fra Polen via Amsterdam kommer Marta Warelis som i november ga ut duoplata Sun Lit Starlings sammen med Ingebrigt Håker Flaten. Warelis spilte sist i Oslo med Dave Douglas New Quintet på Oslo Jazzfestival i August, mens Flaten nylig lagde oppstandelse med Project Cimota. At det blir en god start på vårt musikalske år føler vi oss helt overbevist om!

EDIT: Christian Wallumrød erstatter Marta Warelis grunnet sykdom.

///

Song for Oolong tar turen over fjellet og skal riste liv i oss med sin friske frijazz. De kommer snart med plate på Astral Spirits, og med besetningen Inge Breistein, Isach Skeidsvoll, Torkil Hjelle og Nils Are Drønen ser vi at det er noe av det ypperste av de frilynte jazzerne fra Bergen som kommer på besøk.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 230/170 (medlemmer)

Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.