Blow Out! er Årets Jazzklubb 2019

Konsertforeningas serie for improvisert musikk, Blow Out!, er kåret til Årets jazzklubb 2019. Prisen, som også innebærer 50 000 kroner, blir delt ut av Norsk Jazzforum, og ble overrakt på Kafé Hærverk tirsdag 29. januar i forbindelse med konserten med Tim Hodgkinson, Per Zanussi og Ståle Liavik Solberg samt Monday Duo.

Styret i Norsk jazzforum sier følgende om Årets jazzklubb 2019:

Festivalen Blow Out! ble arrangert først gang i 2010, og rett over nyttår 2011 så også konsertserien med samme navn dagens lys. Siden den gang har de ikke sett seg tilbake. Med sin fremoverlente og innovative bookingprofil, assosieres klubben med et sted der man kan få oppleve gamle helter, for ikke å snakke om levende legender, fra inn- og utland, side om side med sine yngre kolleger. Et resultat av dette er at klubben appellerer til både «gamle» frijazz-entusiaster, og til dem som har interesse for det eksperimentelle og vil søke nye impulser.
Blow Out bærer sterkt preg av den entusiasmen og kjærligheten for musikken som bor hos de to som står bak, musikerne Paal Nilssen-Love og Ståle Liavik Solberg. Deres entusiasme er like stor enten de står bak, på eller foran scenen, og alle er velkomne til å ta del i festen.

Les hele saken om prisen på jazzinorge.no

Bli medlem i Konsertforeninga

Blow Out på Facebook