Blow Out! Ivar Grydeland Solo + Fractured Mechanics

Paul Vogel – klarniett / blås

Lucio Capece – klarinett / saksofon / blås

Ivar Grydeland Solo

Juhu! Mer BlowOut, og heller ikke denne kvelden skal vi beskyldes for å gjøre knefall for markedskreftenes krav til lettfordøyelig listepop. Først ut er Ivar Grydeland. Folk som følger med vil sjølsagt kjenne til gitaristens bidrag i ulike band som impro-ensembelet No Spaghetti Edition, rocka Hunstville for ikke å glømme Dans Les Arbres, som besøkte BlowOut tidligere i våres. Folk som kjøper skiver vil vite at Grydeland er delansvarlig for SOFA records. Det er ergo en rekke mulige utganger en solokonsert med denne mannen kan ta, vi veit vi gleder oss.

Fractured Mechanics

Andreband ut er Fracture Mechanics, der vi møter en av BlowOuts yndligssvensker, saksofonist Martin Küchen. Küchen kan notere band som Looper, Angles 9 og ikke minst Tresspass Trio og lager alltid topp stemning med sine lekne sceneopptredner. Med seg har han den tyske perkusjonisten Burkhard Beins, som i tjue år har eksperimentert vilt både i studio, på festivaler og på scena, med solide folk som Keith Rowe, John Tilbury og Charlemagne Palestine. I dette multikulturelle fantefølget finner vi også Küchens kompis fra band Chip Shop Music, den irske klarinettisten Paul Vogel og endelig argentinsk-fødte, nå Berlin-baserte Lucio Capece, som har traktert både klarinett, sax og duppeditter sammen med gamle kjente som bl.a. Axel Dörner og Birgit Ulher.

Det ligger kort sagt an til en fortreffelig aften med friimpro opphøyd i annen på Mir denne kvelden.

BlowOut er et vakkert eventyr bragt til deg av Konsertforeninga og jazzmusikere i Oslo.