Blow Out! - Lopez/Laubrock/Rainey + Pitsiokos/Otomo/Buck

Velkommen til nok en heidundranes tirsdags kveld i Hausmanns gate!

BRANDON LOPEZ - bass
INGRID LAUBROCK - saksofon
TOM RAINEY - trommer

CHRIS PITSIOKOS - saksofon
OTOMO YOSHIHIDE - gitar & platespillere
TONY BUCK - trommer

LOPEZ/LAUBROCK/RAINEY
Da Brandon Lopez begynte å spille med Ingrid Laubrock og Tom Rainey var det mye mer enn å legge til en ny stemme til en allerede veletablert duo. Med Lopez inn i miksen har det blitt dannet en helt ny dynamikk som involverer alle tre.
Mellom seg har de samarbeidet med så og si alt som kan krype og gå av musikere både i New York og internasjonalt, så om vi nevner Dave Liebman, Zeena Parkins, John Zorn, Tyshawn Sorey, Mary Halvorson, Craig Taborn, Kris Davis, Tim Berne og Sylvie Courvoisier gir det fortsatt bare et lite bilde av alt det de har gjort.

PITSIOKOS/OTOMO/BUCK
Chris Pitsiokos har etablert seg som en som en sterk, ung stemme på scenen i Brooklyn og etter at han møtte legenden Otomo Yoshihide på scenen i 2017 var det ingen grunn til å se seg tilbake. Med albumet Live in Florence på Astral Spirits gjør de sitt beste for å dekonstruere musikalske strukturer - "It’s not harmony or rhythm, it’s primal pulse and vibrations"
Når Blow Out-vennen Tony Buck blir med på laget er det ikke godt å si hva som skjer, men at det blir frekt, teksturbasert og knallbra føles trygt å gjette på.

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.
Billetter 200/150 (medlemmer)
Medlemsskap 300
Kjøp medlemskap her:

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune.

Lignende konserter