Blow Out! - Mia Dyberg Trio + StIngRay

Ingebrigt Håker Flaten - kontrabass
Raymond Strid - trommer

///

Når danskene i Berlinbaserte Mia Dyberg Trio kommer til Blow Out får vi høre både fritt improviserte strekk og låter som sender tankene i retning til Henry Threadgills AIR. De fikk glitrende kritikker for sin plate "Ticket!" fra 2018, og det kommer nok flere godord som følge av den neste, som kommer nå i oktober.

///

Bak det herlige bandnavnet StIngRay finner vi en trio som knapt trenger noen videre presentasjon. Sture Ericson og Raymond Strid har mange hørt sammen i The Electrics sammen med Axel Dörner og Joe Williamson, som der tok over bassingen etter nettopp Ingebrigt Håker Flaten. Mellom seg har de bøtter og lass av erfaring fra frilynt samspill, og vi ser fra til et humørfylt sett på Kafé Hærverk denne tirsdagen.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.
Billetter 220/160 (medlemmer)
Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).
Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune.