Blow Out! - Phil Minton & Ståle Liavik Solberg + Adam / Garner / Taxt

Natali Abrahamsen Garner - vokal, elektronikk

Martin Taxt - tuba

///

Phil Minton og Ståle Liavik Solberg har spilt sammen med ujevne mellomrom og i forskjellige sammenhenger de siste åtte årene, og nå skal de endelig på duoturné som starter hos oss!

Phil Minton er en engelsk trompetist og vokalist som har preget europeisk jazz og improvisert musikk i en årrekke. Fra samarbeid i William Blake-prosjektene med Mike Westbrook via Feral Choir for uskolerte sangere til prosjekter med alle de ledende improvisatørene er han i dag vital som bare det i en alder av 83 år ung.

Ståle Liavik Solberg liker å slå på ting. Og å skrape på ting. Og å stryke på ting og å gnikke på ting. Noen ganger slår/skraper/stryker/gnikker han ting mot hverandre. Ståle Liavik Solberg spiller noen ganger helt alene på scenen. Ofte spiller han med andre musikere med lignende interesser. Noen av disse er John Butcher, Frode Gjerstad, Lene Grenager, Fred Lonberg-Holm, Pat Thomas, Lotte Anker og Per Zanussi. Ståle Liavik Solberg liker å lytte etter musikk.

///

Adam/Garner/Taxt spiller sammen for første gang på Blow Out denne kvelden. Niklas Adam og Martin Taxt har tidligere samarbeidet i kunstnerkollektivet Verdensteatret. Natali Garner kjenner vi fra solide prosjekter som Propan og Delish. I skrivende øyeblikk er det fortsatt uvisst hva slags musikk trioen vil presentere på Hærverk, men felles for alle tre er en grunnleggende eksperimentell holdning til kunsten, så her kan man forvente det uventede.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 220/160 (medlemmer)

Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.