Blow Out! Pianohærverk: Watts/ Edwards/ Østvang + Mayas/ Aas

𝐏𝐈𝐀𝐍𝐎𝐇Æ𝐑𝐕𝐄𝐑𝐊 – 𝟒 𝐝𝐚𝐠𝐞𝐫 𝐦𝐞𝐝 𝐟𝐥𝐲𝐠𝐞𝐥 𝐩å 𝐊𝐚𝐟é 𝐇æ𝐫𝐯𝐞𝐫𝐤!

Velkommen til Pianohærverk – en pianofestival på Kafé Hærverk, satt i gang av pianistene Jonas Cambien, Christian Wallumrød, og Guoste Tamulynaite, i samarbeid med Blow Out! og nyMusikk. Fra 12. til 15.februar får vi inn flygel på Kafé Hærverk, og inviterer noen av de mest spennende pianistene i samtidsmusikk og improvisert musikk fra Oslo og utenfra.

Takk til Aspheim Flygel- og Pianosenter og til Kafé Hærverk!

PROGRAM

𝗠𝗮𝗻𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟮/𝟮 𝗡𝘆𝗠𝘂𝘀𝗶𝗸𝗸 𝗽𝗿𝗲𝘀𝗲𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝗿:

-Jo David Meyer Lysne : "for renstemt klaver" (2024)

-Guoste Tamulynaite : "A piece for a self-interviewing pianist" (2024)

𝗧𝗶𝗿𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟯/𝟮 klokka 21:00 𝗕𝗹𝗼𝘄 𝗢𝘂𝘁! 𝗽𝗿𝗲𝘀𝗲𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝗿:

Trevor Watts /John Edwards/Tollef Østvang

Magda Mayas/Inga Margrete Aas

Denne tirsdagen har Blow Out! gleden av å presentere Magda Mayas i duo med Inga Margrete Aas. Mange har hørt Mayas i Great Waitress (sammen med Laura Altman og Monica Brooks), Spill (sammen med Tony Buck) eller som sist hun spilte i Oslo - solo. Med alternative teknikker og prepareringer av flygelet gir hun lytteren overraskende klanger og nye opplevelser av hva et piano kan være. Inga Margrete Aas har vi hørt på Blow Out blant annet med Vilde & Inga og i duoer med Guoste Tamulynaite og Kyrre Laastad. Ved å utvide de tradisjonelle teknikkene for kontrabass lager hun teksturer som åpner musikken mot nye rom og tilstander.

Premieren på denne duoen får du på Blow Out!

///

Etter å ha blitt satt sammen til Motvind i 2022 har trioen med Trevor Watts, John Edwards og Tollef Østvang gjort flere vellykkede turnéer i Europa.

Med musikere som representerer tre ulike generasjoner møtes de til fritt og intenst samspill hvor deres erfaringer fra grupper og prosjekter som Spontaneous Music Ensemble, Amalgam, Charles Gayle, Mulatu Astatke, Joe McPhee og Univesal Indians.

𝗢𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟰/𝟮

-Sanae Yoshida : CD-release!!

-Paal Nilssen-Love / Jonas Cambien

𝗧𝗼𝗿𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟱/𝟮

Pianoforum: solo-sett med Ingfrid Breie Nyhus og Nils Henrik Asheim

Hammer og Stål: Christian Wallumrød / Ivar Grydeland