Blow Out! - Sulida + Li Tieqiao / Håkon Lie

Li Tieqiao - altsax

Håkon Lie - platespillere

///

Sulida er en helt ny trio satt sammen våren 2023, og etter første øvelse ble det klart at dette virkelig er noe medlemmene vil satse videre på.

Med en felles interesse for fri improvisasjon, men også for norske folketoner, samt brasilianske/etiopiske rytmer og melodier, jobber trioen sammen for å skape et sterkt musikalsk uttrykk. Musikken er en blanding av frie improvisasjoner og egne komposisjoner, i tillegg til noen gamle, klassiske låter fra avantgarde-tradisjonen rundt 60/70-tallet. Sterke melodier, mye trøkk og en groovy rytmeseksjon er tydelige stikkord for å beskrive musikken i Sulida.

///

Li Tieqiao og Håkon Lie spilte sammen sammen for første gang på sensommeren i 2022, noe som åpenbart ga mersmak. Li Tieqiao har tidligere gjestet Blow Out både i duo med Veslemøy Narvesen og i trio med Froede Gjerstad og Andreas Wildhagen, mens dette blir første gang Håkon Lie står på Blow Out-scenen.

Sammen skaper de både tette teksturer og groovy strekk, og de imponerte nylig stort på den glitrende konsertserien Makrofon.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 220/160 (medlemmer)

Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.

Lignende konserter