Dag Magnus Narvesen/Jon Rune Strøm/Andreas Roligheten, Per Zanussi/Stine Janvin Motland/Eivind Lønning/Kim Johanessen, Motsol-storband

Det jazzes mye i hovedstaden om dagen, og Blow Up er sitt ansvar bevisst og sørger for at folk med hjerte for friimpro også skal få en dose denne uka.

BLOW UP! setter lørdag standarden med en trio av stadig trommende Dag Magnus Narvesen,bassist Jon Rune Strøm og saksofonist Andre Roligheten.

Siden følger en kvartett av bassist Per Zanussi, sanger Stine Janvin Motland, trompetist Eivind Lønning og gitarist Kim Johanessen.

Så settes nådestøtet inn med et storband under ledelse av Motsol, – en duo som vanligvis består av Stine Janvin Motland, og Ståle Liavik Solberg, men som for aneldninga blir saftig utvida.

Og i tillegg vanker det en liten overraskelse for de som har pust igjen. Fy fan for en kveld!

Blow Up! er en dugnad av norske frijazzister, Konsertforeninga og Mir. Vi tror dette blir særs bra!

OBS! Konsertstart presis klokka 21