Den Store 8. mars-festen

Ladyfest Oslo, med støtte fra Konsertforeninga, står også i år for kvinnedagens største og beste feiring, denne gangen på Sentralen. «Vi er utrolig stolte over å presente årets Ladyfest-program» sier Miranda Moen, som leder arbeidet med årets arrangement: «Det blir alt fra samtidsmusikk med attitude til queerfeministisk pop-punk, åpent for alle, også de under 18 år».

I samarbeid med Femme Brutal blir det et nytt møte med SWAGGER, bestillingsverket vokal – og elektronikkduoen Propan skapte for Femme Brutal Festival i 2016, og for anledningen får det 9-persons store ensemblet med navnet Propanions boltre seg i selveste Marmorsalen. I tillegg vil årets Ladyfest-arrangement bestå av appeller, DJs og flere konserter, med rapperen Awesomnia, indiebandet Level & Tyson og punkerne i Intetskjønn. Parallelt går også fotoutstillingen «Den Fjerde Bølgen» på Eldorado.

Ladyfest Oslo og Femme Brutal er begge prosjekter som i samarbeid med Konsertforeninga har satt likestilling og kvinnekamp i sentrum, førstnevnte som en årlig kulturpoltisk festival i forbindelse med kvinnedagen og sistnevnte som booking – og DJ – kollektivet bak konsertserien og festivalen med samme navn.

Mer informasjon om årets Ladyfest finner du på ladyfestoslo.com

Del dette: