Femme Brutal: Flty Brgr Grl + MokriI + Whalesharkattacks

Endelig er vi klar for å ha en Femme Brutal-konsert igjen, og den blir ikke en som går i glemmeboka! Vi slår like godt til med tre enormt bra band på vår første konsert siden i fjor.

FLTY BRGR GRL
FLTY BRGR GRL er et nytt garasjepop-prosjekt basert i Oslo bestående av Namra Beatrix Saleem (vokal, bass) og Sarah Christin Calvert (gitar). Sammen lager de creepye og sukkersøte låter inspirert av California, forelskelser og burgere. Live har duoen med seg trommis Ragnhild Nelvik Bruseth, Marcus Anthony Calvert på gitar og Abdi Baisa på bass.

I november 2019 slapp FLTY BRGR GRL debutlåta «Be My Boy». Deichmans musikkblogg kalte den “en fengende lo-fi 60-talls låt som tar deg helt frem til sommeren» mens USA-baserte comeherefloyd skrev «Music that sticks to your ribs» om singelen. På nyåret fulgte Beatrix og Sarah opp med låta «Slowdance» som premierte hos det britiske musikkmagasinet Clash, og som også ble lista på P3.

MOKRI
Mokri er en band med base i Oslo som spiller plastisk støyrock. Bandet kombinerer elementer fra krautrock, no wave, støyrock og jazz i et særegent uttrykk, hvor melodiske, dissonerende og støyende lydlandskaper underbygges av hypnotiske rytmer. Til høsten kommer oppfølgeren til debutskiva TOTAL LOVE. Singelen «I dream the world» slippes på Sheep Chase records 6.august.

WHALESHARKATTACKS
WHALESHARKATTACKS er soloprosjektet til Viviana Vega, som har spilt i flere band i Oslos undergrunn. Musikken hennes er en blanding av 808-goth, MIDI-punk, mørk RnB og nihilist-trap og er både dansbar og tidvis eksperimentell.

Sagt om musikken hennes: “WHALESHARKATTACKS låter som hvis du ser på en VHS der noen har prøvd å ta opp originale Terminator over en trimvideo samtidig som du hører på en kassett der noen har prøvd å dubbe en sørstatsrap-mixtape over et eksemplar av Sisters of Mercys Floodland."

CC: 220 / 170 (medlemmer av Konsertforeninga, student).

Vil du bli medlem i Konsertforeninga?

Vipps 250 kroner til #578856

Velg "Medlemskap 2021" og legg igjen epostadresse + adresse (til medlemskort).

Du får rabatter på konsertbilletter og merch, og er med på å støtte god musikk i Oslo by. En god deal!

I samarbeid med Konsertforeninga, med støtte fra Oslo Kommune og Norsk Kulturråd.