FEMME BRUTAL STØYKVELD: Oilskin, Dødsfik & Motorsag og Flystyrt

Brutal Femme Noise!

På scenen denne kvelden :

DØDSFIK

Dødsfik er to ville sjeler i et eksperiment med 1000 forsøk; et rituelt rabalder i spennet mellom black metal og folkemusikk med støymusikk som kjerne. Med transefrembringende droner og en stemme mer voldsom enn sola dyrkes lyset i det mørke, og kjærlighet er loven. Vi løfter henda i været sammen \o/
DØDSFIK møttes på en noise-karaoke i Kanylehagen utafor Hausmania sommern 2021, og spilte sin debutkonsert i Gustav Vigeland Mausoleum i november samme året. Vi gleder oss stort til å vise frem nytt materiale på MiR 24. februar!

OILSKIN

Oilskin begynte som sideprosjektet til Deathcrush-medlemmene Linn Nystadnes og Vidar Evensen, som ved hjelp av stemme og improviserte vokalstrofer, modifiserte leker, hjemmelagde synther og effekter skaper et brutalt industrielt angrep, drivende, sleskete rytmer, fengende hooks, støyende dronemusikk du kan danse til, eller følelsen av å tre inn i en nattklubb mens du er på en bad trip.

MOTORSAG OG FLYSTYRT

Motorsag og Flystyrt er en duo bestående av Snorre Sjønøst Henriksen og Torbjørn Davidsen. Prosjektet er en forlengelse av en privat samtale som har pågått i årevis og hvor temaer som identitet, familieliv og vår utvikling som mennesker krysses med bredere diskurser som om ødeleggelse av naturen, kunst og dens rolle i samfunnet, så vel som det politiske klimaet vi befinner oss i. Derfra beveger vi oss inn i vårt lille arsenal av elektroniske lydenheter og synthesizere hvor vi genererer musikken spontant. Vi inkorporerer stemme som et instrumentelt element, ofte forvrengt til det ugjenkjennelige, og noen ganger, når øyeblikket tillater det, inkorporerer vi tekster, som en direkte forlengelse av samtalen som har drevet vennskapet vårt i årevis. For denne anledningen har vi gleden av å samarbeide med Tante Gerd på fele, og Ingvild Hogstad blir med og synger på russisk.

Dører 19:00 // konsertstart 20:00

CC: 200 / 150 (medlemmer av Konsertforeninga, student)

Vil du bli medlem i Konsertforeninga? For 300 kroner får du billigere konsertbilletter og mye musikk. Klikk her for å kjøpe.

Med støtte fra Oslo Kommune og Norsk
Kulturråd.