Interlocutor + Holm / Johannesen / Høyer

Fra 4. januar og annenhver tirsdag utover vinteren og våren er det konserter med improvisert musikk på MIR.

Etter en fantastisk festival i august fikk vi lyst til å fortsette å spre det glade budskap. Det blir god musikk og god stemning! Konsertene begynner kl 21.00, det er to sett og det koster kr 100.

Klaus Holm/Kim Johannesen/Ola Høyer

Klaus Holm har blåst mye rundt de siste åra. Deathjazz-crowden vil forbinde gode ting med f.eks. banda Murmur og Ballrogg. Med på laget er kontrabassist Ola Høyer, (som på myspace-profilen sin ubeskjedent melder at han spiller grindcore!) og gitarist Kim Johannesen, som spiller med Konsertforeningas favoritter Golden Dawn. Dette blir deilig.

Interlocutor

Bassist Per Zanussi er et kjent navn for folk som har fulgt litt med på hva som skjer i norsk jazz utafor lørdagsjammen på Stortorvets Gjestgiveri. Zanussi 5 er et stikkord og Trespass Trio som gjester Blow Up seinere denne våren er et annet. I bandet Interlocutor har han alliert seg med Eivind Lønning på trompet, vokalist Stine Janvin Motland, Morten Barrikmo Engebretsen på klarinett og Kim Johannesen på gitar og banjo.