John Edwards solo + S/S Motsol

Fra 4. januar og annenhver tirsdag utover vinteren og våren er det konserter med improvisert musikk på MIR.

Etter en fantastisk festival i august fikk vi lyst til å fortsette å spre det glade budskap. Det blir god musikk og god stemning! Konsertene begynner kl 21.00, det er to sett og det koster kr 100.

John Edwards

Den britiske kontrabassisten John Edwards har gjennom 20 år som musiker etablert seg som et hot navn på London-scena, der han har spilt sammen med ”alle”. Edwards er stadig gjest på de store festivalene og har fast følge bl.a. med saksofon-guru Evan Parker, men har også høsta halleluja-rop for sine soloopptredener.

S/S Motsol

Freidig følger S/S Motsol – et slags Blow Up!-all stars team bestående av Klaus Ellerhusen Holm – saksofon, Eivind Lønning – trompet, Hild Sofie Tafjord – horn, Børre Mølstad – tuba, Nils Henrik Asheim – piano, Stine Janvin Motland – vokal, Ståle Liavik Solberg – slagverk og for anledningen John Edwards – kontrabass. Det er og blir sinnsjukt; og gir også et godt innblikk i hvilke navn som vil dominere norsk jazz i åra framover.