Oktoberfest!

I etterspillet etter en digg kveld med frijazz på Mir blei ideen om en deathjazz-ompa-fest unnfanga. Alle er glad i musikk og øl, og det virka som en kjempeidé og lage en bayerisch oktoberfest med improvisert ompa-noise.

Seinere på kvelden vokste ideen. Det skulle serveres pølser med hjemmegrava sauerkrautl, øllet skulle komme i kjempemugger servert av barmfagre damer med Heidi-look, alle involverte skulle ha lederhosen, hatt og fjær, Lemmy skulle være der og jodle…

Vel, om vi under edrulighetens svøpe har kutta ned på stafasjen rundt, er vi likevel svært fornøyd med det vi sitter igjen med. Det blir en topp fest med ypperlige musikere:

Årets Tyrolerinspirerte orkester består av:

Kim Johannesen – Banjo
Frode Gjerstad – Klarinetter
Børre Mølstad – Tuba
Ståle Liavik Solberg – Slagverk

Ompa-inspirasjonen vil gå som en rød tråd kvelden igjennom, øllet vil skumme, pølse er på Seven Eleven og jodle gjør vi jo best sjøl. Dette blir en knüller!

Wilkommen im Jazz-show am Mir, zu trinken und viel Spass am Freitag haben!

die Konzertverein TotesJazz & die Sprengen! Kollketiv
(DeathJazz & BlowUp!)