Rudi Mahall (DE), Børre Mølstad, Dag Erik Knedal Andersen, Ketil Gutvik + Ungsoloen: Jan Martin Gismervik

NO,GUTVIK (Ketil Gutvik -gitar, Dag Erik Knedal Andersen – trommer og Børre Molstad – tuba) er blitt en årlig seanse på Gutvik Ukentlig og har gjort det til en spesialitet å invitere de beste musikerene de vet om til spille med seg. Kjetil Møster, Jørgen Mathisen, Lotte Anker, Fredrik Ljungkvist, Pat Thomas, Birgit Uhler, for å nevne noen. Denne gangen er det Rudi Mahall (bassklarinett) som inntar plassen som årets utvalgte, og forventingene er i taket.

Rudi Mahall vendte seg mot samtidsmusikken, improv og jazz, mens hans studerte klassisk klarinett, og har blant annet vært involvert i bandene / prosjektene Die Hartmann 8, Der Rote Bereich, trioenTiefe töne für Augen und Ohren, Azul og Die Enttäuschung.

Mahall bidro også på Alexander von Schlippenbachs innspilling The Complete Works of Thelonious Monk.

Sideserien UNGSOLOEN har vært en del av Gutvik Ukentlig siden 2011. Den handler om litt yngre improvisatører som spiller eksklusive solosett, før Gutvik henter inn noen av verdens fineste improvisasjonsmusikere. Kveldens solist er trommis Jan Martin Gismervik, kjent fra blant annen trioen Monkey Plot.

Gutvik Ukentlig 2014 går fra 29. juli til 2. september på små scener over hele byen. Programmet oppdateres fortløpende på denne nettsiden og finnes i sin helhet på www.gutvik.no/ukentlig

Følg Gutvik på Twitter

Det finner sted i Boksen på Kulturhuset på Youngstorget.