Stine Janvin Motland solo + Fetveit, Meyer Grønvold, Knedal Andersen, Mølstad

Fra 4. januar og annenhver tirsdag utover vinteren og våren er det konserter med improvisert musikk på MIR.

Etter en fantastisk festival i august fikk vi lyst til å fortsette å spre det glade budskap. Det blir god musikk og god stemning! Konsertene begynner kl 21.00, det er to sett og det koster kr 100.

Stine Janvin Motland solo

Vokalist Stine Janvin Motland har gjort lykke med duoen Motsol og den Stavanger-baserte truppen Kitchen Orchestra. ”Hun framviste vokalimprovisasjon som en fysisk utforskende affære og det må ha gått hardt utover Motlands stemmebånd, magemuskler og lungekapasitet” skreiv Ballades anmelder etter All Ears i forfjor. Vi regner ikke med hun holder igjen denne kvelden heller.

Fetveit, Meyer Grønvold, Knedal Andersen, Mølstad

Børre Mølstad er mannen som har gjort tuba til en trussel igjen. Det er vanskelig å si akkurat hva vi kan forvente, men det ingen fare for sedat gladjazz når resten av kompaniet består av folk som gitar-ramponerer Daniel Meyer Grønvold, den hyperaktive trommeslageren Dag Erik Knedal Andersen og den fanatisk eksprimentielle elektronikeren Harald Fetveit.