The Northern Belle + Die With Your Boots On DJs

Femme Brutal har slått seg sammen med Die With Your Boots On for å invitere til feministisk countrykveld! DJs fra DWYO vil stå bak platespillerene og levere skreddersydd musikk for anledningen. De har også rekruttert Linn Skoie, AKA DJ Linn Thizzy, kjent fra Mono og de fleste dj-boder i Oslo sentrum, til å bistå dem med sin musikalske spisskompetanse.

På scenen står The Northern Belle som trio (girl power!). Denne kvelden lar de gutta være igjen hjemme og Stine Andreassen, Johanne Flottorp og Marie Tveiten står for showet alene.

Inspirasjonen henter de fra alle sjangere og verdensdeler, men artister som First Aid Kit og Jenny Lewis, samt gamle travere som Alison Krauss og Townes Van Zandt har betydd mye for lydbildet og låtskrivingen til The Northern Belle.

Med en forkjærlighet for sangtekster og den hjerteskjærende kjærlighetssorgen i tradisjonell country, har The Northern Belle fanget oppmerksomheten til Oslos folk-/country-scene. Northern Belle vet å lage låter og tekster du umulig kan overse. Nå som amerikanske Kacey Musgraves har gitt country-sjangeren noen ekstra boots-spark i baken, er Northern Belle akkurat det som skal til for å gi Ida Jenshus litt backing her til lands.

The Northern Belle

Die With Your Boots On