Blow Out - Amalie Dahl solo + Accordion World

Erik Kimestad Perdersen - trompet

Rune Lohse - trommer

///

Amalie Dahl slapp soloplaten Memories i september i fjor og kommer nå til Kafe Hærverk for å spille for oss. Når hun ikke spiller solo høres hun often i sitt eget band Dafnie, trioen Dahl/Dalen/Søvik og septetten SUPERSPREDER, for å nevne noe.

///

Accordion World er et egenartet band på den nordiske jazzscenen. Bestående av musikere fra Sverige, Norge og Danmark har kvartetten en unik blanding av alder og instrumenter som skaper egenartede landskap.

Musikken er inspirert av møtet mellom klassisk og improvisert musikk. Det er en uttrykksform som skal føles som et maleri eller en dans, heller enn et musikkstykke. Selv om den henter inspirasjon fra flere sjangre, er formålet å skape et uttrykk som ikke skal sjangerdefineres.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 230/170 (medlemmer)

Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.