Blow Out! - Dahl / Dalen / Søvik /// Tongue Depressor & John McCowen

Zach Rowden - kontrabass

John McCowen - kontrabassklarinett & blokkfløyter

///

Oslotrioen Dahl / Dalen / Søvik slipper i disse dager sitt andre album på Nice Things Records og dette skal markeres med en konsert på Blow Out og Kafe Hærverk. At de gønner på med et dobbelt livealbum er jo også svært sympatisk.

Om debuten skrev Filip Roshauw blant annet "Essensen i møtet, om noe kan kalles det, føles som de stedene der de liksom plukker seg frem – Dalen med harpe-aktig plukking, lyst i registeret. Søvik med raske, lodne kølleslag over trommene, Dahl som tar inn omgivelsene, kakker i materialet som om saksofonen var et metallisk fjærkre på jakt etter korn og øser ut av sitt påtagelig store overskudd av ideer med noen ganger sprø, noen ganger spiss, noen ganger luftig tone."

///

Det er ikke hver dag at vi har band med besetningen sekkepipe, kontrabass og kontrabassklarinett / blokkfløyter på Blow Out, men når vi først har det er det verdt å legge merke til det.

Henry Birdsy og Zach Rowden har jobbet sammen som Tongue Depressor siden 2017 og har utviklet en tonespråk hvor man kan høre deres fasinasjon for både droner og spektralmusikk. Med John McCowen med på laget ga de i fjor ut plata Blame Tuning, og vi er veldig glade for at de tar turen innom Oslo på denne turnéen.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 230/170 (medlemmer)

Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.

Lignende konserter