Femme Brutal på Goldie: Foamm/ Ida Stein/ Karina Sletten + Anja Bajer (DJ)

Femme Brutal gledes av å invitere dere til en drømmende aften på Goldie. På scenen står Ida Stein, Foammm og Karina Sletten. Anja Bajer serverer et DJ-sett så du kan danse natten ut med oss.

IDA STEIN

Ida Stein har lenge vært i den kollektive bevisstheten til musikk-Norge. Sandefjordsartisten har skrevet siden barndommen og gav ut sin første singel i 2013. Ti år senere slipper hun debutalbumet, Bring It On, med låter hun har jobbet med over flere år.

Musikken drar deg raskt inn i hennes følelsesladde univers. Flere av de nye låtene oppleves eksperimentelle og utforskende, samtidig som hun serverer helstøpte, synthdrevne elektropop-låter. Idas synther går fra å svømme i klang i det sfæriske lydbilde til det mer basstunge og suggererende. Det strekker seg fra nært og drømmende til dansbart og rytmebasert. Trommemaskiner og beats løftes og lekes med fra akustisk trommesett og perkusjon hos bandet ved Tore Flatjord og Freddy Wike. Med seg har hun også gjesteartist Live Sollid Schullerud, saksofonist Øystein Trollsås og bassist Roar Skjelbred

FOAMMM

FOAMMMs kreative hybrid av shoegaze, psych, drømmende indie og slacker rock inntar Goldie. FOAMMM har vist seg å være et solid og varig tilskudd til Oslo-scenen med sine fem akkurat passe forskjellige hoder som kontinuerlig har utvidet uttrykket sitt med en imponerende sjelden ro.

Etter suksessen de hadde med slipp av debut-EPen i 2016 og en jevn strøm av konserter på både festivaler, turné med kanadiske Ought, på små klubbscener og som support for storheter som Garbage og Fat White Family, slapp de sitt kritikerroste debutalbum i 2019 - som også tok seg en god seiersrunde på collegeradio i USA. Albumet ga oss en enda mer utviklet og original vri på det alternative landskapet de alltid har befunnet seg i, uten å røre tilgjengeligheten det minste. Briljant komponerte låter i et variert uttrykk - store på en tilbakelent måte. FOAMMM koker for tiden opp ny, deilig drømmerock og er godt på vei med ny plate.

KARINA SLETTEN

Femme Brutals Karina Sletten tar turen over fjellet for å spille med sitt nye solo-prosjekt. Hun har tidligere spilt i støyprosjektet Lydia Brunch, og samarbeidet med andre kunstnere og musikere. Lyden til Sletten er en sammenfletting av feltopptak, spoken word og egenproduserte beats.

ANJA BAJER

Anja Bajer er en av våres nye favoritt DJs i byen og spiller et utvalg av soul, funk, disco og boogie fra alle verdens kriker og kroker denne kvelden.

Femme Brutal er et feministisk booking og DJ-kollektiv basert i Oslo og Bergen som organiserer konserter i samarbeid med Konsertforeninga. Med støtte fra Oslo Kommune og Kulturdirektoratet.

Dører: 20.00

Første konsert: 20:30

Billetter: 230 / 170 (medlem av Konsertforeninga / student)

Lignende konserter